Výchovné poradenství a metodologie prevence
Výchovné poradenství a prevenci zajišťuje tým pracovníků.
Výchovný poradce:
PhDr. Stanislav Rubáš
- poradenská, metodická a informační činnost, kariérové poradenství pro NG i VG
konzultační hodiny:
Oblasti, ve kterých vám můžeme pomoci (žákům, rodičům) :
a) Individuální poradenská práce v případě vaší žádosti řešit výukové i výchovné problémy
b) Podpora komunikace s vedením školy a učiteli
c) Poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (specifické poruchy učení a chování), tvorba individuálního vzdělávacího plánu
e) Příprava podmínek a vzdělávacích opatření pro studenty s PUP k maturitní zkoušce
f) Poskytování poradenství žákům – cizincům
Oblasti, ve kterých vám můžeme pomoci (učitelům)
a) Zprostředkování informací o možnostech dalšího vzdělávání či profesního růstu (DVPP)
b) Podpora komunikace s rodiči
c) Individuální konzultace
Školní metodik prevence:
Mgr. Markéta Spěšná
Konzultační hodiny pro žáky: pondělí od 13:30 hodin, ostatní dny po předchozí osobní domluvě
Konzultační hodiny pro rodiče: dle domluvy
Metodik prevence působí na škole jako poskytovatel poradenských služeb. Spolupracuje s jednotlivými vyučujícími, výchovným poradcem a vedením školy.
Náplň práce školního metodika prevence:
Školní metodik prevence vykonává činnosti metodické, koordinační, informační a poradenské.
To zahrnuje:
· tvorbu a realizaci minimálního preventivního programu – sledování rizik vzniku a projevů sociálně patologických jevů a jejich řešení
· realizaci a koordinaci aktivit zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, agresivity a dalších sociálně patologických jevů
· monitorování sociálně patologických jevů či jejich rizika
· poskytování přímé pomoci žákům a jejich rodičům s rizikem či projevy sociálně patologických jevů
· koordinace spolupráce školy s Policií ČR, krizovými centry, kurátory a dalšími odborníky
· spolupráce při zajišťování besed a přednášek a aktivit pro třídní kolektivy
· koordinace vzdělávání pedagogických pracovníků
· poskytování informačních a metodických materiálů
· aktivní spolupráce s rodinou v případě krizové intervence
S čím se tedy na mne můžete obrátit? Které problémy spadají do mé kompetence?
· nezdravé vztahy v třídním kolektivu popř. mezi žáky školy
· fyzické a psychické ubližování a slovní napadání žáků ve škole
· projevy rasové a menšinové intolerance
· experimenty žáků s návykovými látkami
· krádeže, ničení osobních věcí žáků ve škole, vandalismus
· domácí násilí a sexuální zneužívání
· další problémy, které mohou ovlivňovat vzdělávání a výchovu žáků
Pokud některé záležitosti vnímáte jako problematické, obraťte se na nás, abychom mohli včas
zachytit jakékoliv nezdravé projevy v prostředí třídy či celé školy.