Výchovné poradenství a metodologie prevence

 

Výchovné poradenství a prevenci zajišťuje tým pracovníků.

 

Výchovný poradce:

 

 PhDr. Stanislav Rubáš

- poradenská, metodická a informační činnost, kariérové poradenství pro NG i VG

    konzultační hodiny:

 

Oblasti, ve kterých vám můžeme pomoci (žákům, rodičům) :

a) Individuální poradenská práce v případě vaší žádosti řešit výukové i výchovné problémy
b) Podpora komunikace s vedením školy a učiteli
c) Poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (specifické poruchy učení a chování), tvorba individuálního vzdělávacího plánu
e) Příprava podmínek a vzdělávacích opatření pro studenty s PUP k maturitní zkoušce
f) Poskytování poradenství žákům – cizincům

Oblasti, ve kterých vám můžeme pomoci (učitelům)

a) Zprostředkování informací o možnostech dalšího vzdělávání či profesního růstu (DVPP)
b) Podpora komunikace s rodiči
c) Individuální konzultace

 

 

Školní metodik prevence:

Mgr. Markéta Spěšná

Konzultační hodiny pro žáky: pondělí od 13:30 hodin, ostatní dny po předchozí osobní domluvě
Konzultační hodiny pro rodiče: dle domluvy
 

Metodik prevence působí na škole jako poskytovatel poradenských služeb. Spolupracuje s jednotlivými vyučujícími, výchovným poradcem a vedením školy.

 

Náplň práce školního metodika prevence:

Školní metodik prevence vykonává činnosti metodické, koordinační, informační a poradenské.

To zahrnuje:                     

·      tvorbu a realizaci minimálního preventivního programu – sledování rizik vzniku a projevů sociálně                          patologických jevů a jejich řešení

·      realizaci a koordinaci aktivit zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, agresivity a dalších sociálně                  patologických jevů

·      monitorování sociálně patologických jevů či jejich rizika

·      poskytování přímé pomoci žákům a jejich rodičům s rizikem či projevy sociálně patologických jevů

·      koordinace spolupráce školy s Policií ČR, krizovými centry, kurátory a dalšími odborníky

·      spolupráce při zajišťování besed a přednášek a aktivit pro třídní kolektivy

·      koordinace vzdělávání pedagogických pracovníků

·      poskytování informačních a metodických materiálů

·      aktivní spolupráce s rodinou v případě krizové intervence

 

S čím se tedy na mne můžete obrátit? Které problémy spadají do mé kompetence?

·       nezdravé vztahy v třídním kolektivu popř. mezi žáky školy

·       fyzické a psychické ubližování a slovní napadání žáků ve škole

·       projevy rasové a menšinové intolerance

·       experimenty žáků s návykovými látkami

·       krádeže, ničení osobních věcí žáků ve škole, vandalismus

·       domácí násilí a sexuální zneužívání

·       další problémy, které mohou ovlivňovat vzdělávání a výchovu žáků

 

Pokud některé záležitosti vnímáte jako problematické, obraťte se na nás, abychom mohli včas

zachytit jakékoliv nezdravé projevy v prostředí třídy či celé školy.